fiahannaiasien.blogg.se

följ vårt äventyr, en fantastisk resa i Asien

Hongkong is awesome

Publicerad 2013-11-02 17:57:19 i Allmänt,

Hongkong, stor stad oändligt mycket folk och indiska försäljare - Vi älskade det!!

Första dagen vi landade i Hongkong så var det kväll, vi hittade en taxi som tog oss till Chungking Mansion, ett gigantiskt våningshus med 4 hotell på varje våning. När vi kom fram så bara tog vi något, och vi tror vi tog det bästa. Även om rummet är världens minsta med en dubbelsäng och en toalett med ett duschhandtag över så är det fräscht med wifi och städning (Fia gillar).

Dagen därpå så blev det äntligen lite äventyr! Vi tog tunnelbanan till Tung Chung för att ta linbanan upp i bergen för att se Big Buddha. När vi väl var uppe så blev det en härlig promenad runt i det fina vädret för att se allt.

Även kvällen blev riktigt bra, vi drog ner till hamnen för att se symphony of lights som är en ljusshow mellan Hongkongs fantastiska byggnader. Därefter avsluta vi dagen med att äta på god restaurang.

Dag två blev något lugnare men ändå hektisk, vi bestämde oss för att kolla upp var vi skulle härnäst och det var lättare sagt än gjort. Efter upptäckt regn nästan överallt så bestämde vi oss för att ta ett billigt flyg till Singapore imorgon bitti. Där ska vi sedan stanna i två dagar för att senare åka till Bali. Där hoppas vi kunna stanna någon vecka så man hinner landa lite :) efter internet caféet blev det en runda till Ladies market (marknad) som var proppfullt med massa folk och försäljare. Kvällen avslutade vi med en Taxitur till Soho som är känd för sina restauranger, där åt vi en god köttabit. Nu är vi mätta och belåtna så nu blir det sängen för att orka morgondagens resa :)  Livet som backpacker börjar kännas av och även om det är förvirrande så är det spännande och kul. Det är tur vi har varandra :d

godnatt från Hongkong

Postat av: Christer

Publicerad 2013-11-02 18:40:16

Ni har bara varit borta en vecka och redan hunnit med en hel del. Nog inte fel att ta några veckor på Bali, annars har ni fixat resan på en månad :). Alltid lugnande när jag ser att du är online på FB. eller när det ploppar upp nyheter här. Kramizar

Postat av: Jenni

Publicerad 2013-11-02 19:11:19

Hej tjejer! Kollar här typ 2-3 ggr varje dag haha! Ni verkar ha det underbart vilket ni verkligen är värda <3 önskar jag var med ;) men får leva på era äventyr o ha nu det underbart o koppla av!!! Ni har redan gjort mer än vad många inte gjort på 1 år! Så ät , drick o slappa på stranden som säkert är helt underbar i Singapore :) hörs snart igen <3