fiahannaiasien.blogg.se

följ vårt äventyr, en fantastisk resa i Asien

Hello Sweden, Bangkok is calling

Publicerad 2013-10-30 10:19:35 i Allmänt,

Allt är fortfarande hur bra som helst med oss. Finns inte mycket att klaga på. De enda bekymmer vi har är vad vi ska äta, eller vilken tuktuk vi kan lita på kör oss till rätt plats. På tal om det så åkte vi på en liten utflykt igår. Åkte tuktuk för första gången sedan vi varit här sist (hade förträngt hur jäkla galet dom kör!!). Livrädda emellanåt. Vi åkte ner till Thai Pier för att åka longboat i kanalen, så att man skulle få se en massa tempel. Det var väl inte exakt vad vi hade förväntat oss, då det kändes som att båten skulle välta och vi inte såg så mycket spännande.. Vi fick iallafall mata lite fiskar, och efter en timme så blev vi avsläppta vid Kings Tempel. Problemet var att när vi kom fram va ALLT stängt. (Haha, typiskt!). Gick en liten runda och bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet och göra ett nytt försök idag istället.

På kvällen tog vi det mest lugnt, käkade middag och fick lite thai-massage. Plågsamt, men ändå skönt! Och idag var tanken att vi skulle göra en till utflykt, men det var vi alldeles för lata för (med tanke på att det varit solsken och 35 grader hela dagen så kändes poolen mer lockande). Nu är klockan strax efter 16 här, så några timmar till vid poolen och sedan bege sig ner för en sista kväll på Khao San Road är vad som står på schemat. Imorgon är en ny dag, dags för nya äventyr då vi tar våra väskor och beger oss till Hongkong i några dagar. Vi känner oss färdiga med Bangkok för den här gången, så ser fram emot morgondagen.

Khaosan road och vi mår riktigt bra

Publicerad 2013-10-29 05:06:43 i Allmänt,

Vi är framme och vi mår bra, vi landade på backpackers gatan khaosan road. Med 35 graders värme och hotell med takpool så har vi inget att vara missnöjda med! Än har vi inte hunnit göra så mycket, vi har tre månader så vi tar det lugnt. Igår besökte vi dock ett tempel med munkar i närheten, det var kul att se - de är så fina. Dem tyckte att vi skulle bli snyggare så vi fick fina kjolar och schalar runt armarna. Man får inte visa så mycket hud där inne hehe.
God mat, bra uteställen och trevliga människor. Här är billigt och man kan inte mer än att älska det!! Tack Simon och Daniel för tips om hotellet (:

Fick meddelande om att det var storm hemma, hoppas alla mår bra :d
Nu blir det thaifrulle och sen ska vi nog på Bangkoksäventyr :)

XoXo
Fiahannaiasien

On The road !

Publicerad 2013-10-26 12:57:11 i Allmänt,

nu är det nära, 3 timmar kvar tills vi äntligen lämnar kalla Sverige. Eslöv känns redan väldigt långt borta och det känns skönt (höhöhö). Än har vi inte så mycket skriva men ett spännande äventyr väntar oss.