fiahannaiasien.blogg.se

följ vårt äventyr, en fantastisk resa i Asien

Giliöarna och tillbaka

Publicerad 2013-11-16 09:56:16 i Allmänt,

Halloooj!

Då har vi varit på Giliöarna, eller ja - Trawangan. Planeringen var att stanna 5 dagar, men det blev 3 då vi upptäckte att detta räckte. Vi hittade snabbt en bungalow, som var ett stort rum med utomhusbadrum vilket vi tyckte var mysigt. Vi fick även ett husdjur på köpet, ödlan Linus. Första dagen var det oväder så då blev det svampbob på tvn sedan gick vi och åt på foodmarket där man väljer vad man vill ha så grillar dem det -gotte! sen blev det en liten pubrunda på kvällen. Dagen därpå drog vi till stranden, träffa några andra svenskar dagen innan som vi mötte upp. Trevligt att umgås med andra :) Vattnet var jätte fint och vi låg och gotta oss i sacosäckar i solen hela dagen och sen blev det även en rolig utevistelse på kvällen. Men den blev lugn, vi hade nämligen bokat snorkling dagen efter.

Upp tidigt, dags för 5 timmars snorkling runt ön Trawagan och Gili Air. Detta var något vi tyckte var väldigt kul och det bästa hittills - korallerna var fina och vi simma bland stora sköldpaddor som bara var några meter ifrån våra snorkelbrillor, det var en fantastisk upplevelse! Vi träffa även dem flesta från filmen "Hitta Nemo" och andra små liv. Väl tillbaka så var vi rätt döda, vi avsluta kvällen med mat för 14 kr och sedan dubbad film på indonesiska med nötter. En bra dag helt enkelt.

Sen blev det fredag, efter en skumpig båttur tillbaka till Bali och klödd för att ta sig till Kuta så var vi tillbaka igen. Nu har vi lite nya planer men uppdaterar om det när vi bestämt mer. Vi hitta iallafall ett nytt hotell då den hade en bättre pool och bra pris så tog vi fyra dagar där. Fredagen blev rolig, vi började med en strandpromenad längs solnedgången. Det är verkligen vackert att bara sitta där och kolla på alla surfare. Det blev sedan lite fix och sedan höll vi helg. Vi drog och åt sådär god middag, fick bli en chesse burgare på Mc Donalds efter :o . Man blir nästan aldrig mätt här, det är billigt men lite mat och vi har stora magsäckar att fylla ;) aja, vi gick vidare till en mysig restaurang där vi beställde in en flaska vin och gotta oss i en sängsoffa eller vad man ska kalla det. Vi drog sen in mot centrum som bjöd på en riktigt rolig utekväll.

Idag mår vi ändå bra, ligger och degar vid poolen. Vi får se vad lördagen har att bjuda på. Hörde att Sverige förlora igår, traaadigt!

Hoppas ni har det bra och får en bra lördag ni också (: