fiahannaiasien.blogg.se

följ vårt äventyr, en fantastisk resa i Asien

äventyr i Lovina

Publicerad 2013-11-20 12:43:17 i Allmänt,

Fyra roliga dagar spenderades i Kuta. Det blev mest poolhäng, någon runda på stranden och en hel del party - vi hade riktigt roligt, utelivet här är topnotch. I lördags var vi ute med några killar från Örebro, vilket var skoj, men i måndags så hade vi vår allra bästa kväll! Inledde kvällen på ett ställe som hette Alleycats, som är ett ställe där man börjar kvällen med en hel del mingel, och öl- som en förfest ungefär. Efter det så hamna vi på en del andra ställen innan vi avsluta kvällen på Skygarden i DJ båset - bästa livet!

Dagen efter blev det tidig avgång, efter tre timmars bilresa norrut så kom vi äntligen fram till Lovina. Vi var inställda på att komma till ett paradis, men det visade sig att vi hamnade i ett avsnitt av "Farmen". Grisar, tuppar och höns springer omkring på stranden samt massor av hemlösa hundar. Tyvärr har regnperioden redan börjat här så blir nog inga besök på beachen. Avsluta första dagen med god mat och filmen "Independence day".

Idag vakna vi av spöregn, åska och blåst. Det vibrerade i hela rummet.. Efter frukosten så hade det lugnat sig lite, så vi trotsade regnet och drog på en dagstur runt Lovina. Även om vi blev blöta så var det helt klart värt det! Vi börja med att besöka "GitGit waterfall" som är Balis högsta vattenfall. Det var jätte fint och mysigt att se. Vi fortsatte därefter till "monkey forest", där det var massor med söta apor med deras gulliga ungar. Vi blev helt förälskade! Därefter åkte vi vidare till ett hinduiskt tempel, tyvärr fick man inte gå in någonstans så vi åkte ifrån där ganska fort igen. Sedan kände vi oss lite trötta, så därför passa det bra att nästa stopp var på ett kaffe-plantage. Här fick vi smaka på Bali kaffe, gott men starkt! Med ny energi så åkte vi vidare till ett buddhist tempel, det största i Lovina. Här var det väldigt vackert och rofyllt. Då vi hade varit ute i 5 timmar började vi bli hungriga, så då begav vi oss till sista stoppet som var "holy hot spring". Vi käka en god lunch och sen bada vi i de varma källorna. Det varma vattnet kommer direkt uppe från bergen. Ett perfekt avslut på dagen :) Nu är vi tillbaka på hotellet och är nöjda med dagens tripp. Här kommer ett antal bilder från dagen - enjoy!

Imorgon ska vi förhoppningsvis åka ut med en båt för att se delfiner tidigt på morgonen. Om vädret tillåter det vill säga, hoppashoppas! Regnar det så är risken liten att man får se några.. Resten av dagen imorgon är inte planerad än. Ikväll är planerna att äta god mat och leta hotell. För på fredag beger vi oss söderut igen men den här gången till Seminyak, det ligger nära Kuta men ska vara en finare och lite lyxigare del. Detta ser vi fram emot :D